De mensen

 

 

Jeroen van Aken
Projectbeheersing, risicomanagement

Jeroen van Aken (1976) heeft Civiele techniek gestudeerd aan de Hogeschool Utrecht. Hij volgde aanvullende opleidingen op het gebied van projectmanagement (oa. IPMA en Prince-2) en risicomanagement
Hij heeft ruime ervaring op het gebied van integrale projectbeheersing en risicomanagement binnen grote Infrastructurele projecten. Enkele van deze projecten zijn: Schiphol, Amsterdam, Almere (SAA), Verbreding A15 Maasvlakte – Vaanplein (MAVA) en Hoogwaterbeschermingsprogramma.
Jeroen heeft plezier in wat hij doet en straalt energie uit. In zijn werk maakt hij het verschil door zijn analytisch vermogen, zijn enthousiasme en passie voor het werk. Hij is makkelijk toegankelijk en in staat snel verbindingen te maken voor het boeken van resultaten. Kernwoorden die bij Jeroen passen: Ambitieus, zelfbewust, verantwoordelijk, sensitief en resultaatgericht.

Maurits Alblas
Scope en baseline management, risicomanagement, kwaliteitsmanagement

Maurits Alblas (1964) is Register Accountant en heeft tevens de opleiding Master of Public Administration succesvol afgerond. Hij heeft ruim 18 jaar ervaring binnen de gemeentelijke-, provinciale – en rijksoverheid op het gebied van audit, bedrijfsvoering en projectbeheersing.

Op dit moment werkt Maurits bij het wegenprogramma SAA (Schiphol-Amsterdam-Almere) en verschillende andere projecten van Rijkwaterstaat op de werkterreinen Integraal Baseline en scopemanagement, Risicomanagement en Kwaliteitsmanagement.

Maurits is een enthousiaste en gedreven professional op het gebied van projectbeheersing en bestuurlijke advisering. Zijn kracht is om de verschillende disciplines van projectbeheersing met elkaar te verbinden en daarmee een optimale ondersteuning te realiseren voor het primaire proces van de organisatie. Maurits werkt zeer gestructureerd en nauwkeurig en weet, door zijn ervaring en persoonlijkheid, snel tot de kern door te dringen en de juiste informatie te verkrijgen.

Marcus Blom
Projectbeheersing en bedrijfsvoering

Marcus Blom is als bedrijfseconoom gericht op het optimaliseren en vereenvoudigen van bedrijfsprocessen. Hij ontleedt een complex probleem tot oplosbare vraagstukken. Door zijn uitgebreide ervaring met procesmanagement en financiële vraagstukken kent hij de dynamiek van planning & control en informatiemanagement als geen ander. Dit geeft hem een meerwaarde als manager projectbeheersing, controller of adviseur.

Karel Boers
Scope- en baselinemanagement, dashboard projectbeheersing

Karel Boers (1991) heeft als afgestudeerd planoloog de werkvelden Baseline Management, Scope management en Dashboard Development eigen gemaakt. Met zijn kennis van bestuurskunde in het politieke aspect is hij momenteel werkzaam als Scopemanager bij programma Schiphol-Amsterdam-Almere binnen de projecten A6-Almere en A9-Badhoevedorp-Holendrecht.

Door zijn ervaring met Big Data Dashboard Development bij projecten als A24-Blankenburg verbinding, A16 Rotterdam en A1-Apeldoorn-Azelo kan Karel zijn innovatieve denkwijze in de praktijk brengen. Door zijn sociaal-zakelijke benadering begeleidt Karel de processen rond contractwijzigingen op de juiste manier. De belangrijkste kerncompetenties van Karel zijn het gebruik van gezond verstand en zijn realistische, systematische aanpak.

Joey Bohncke
Projectbeheersing en bedrijfsvoering

Joey Bohncke (1978) is als planoloog afgestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam. Joey heeft uitgebreide kennis en ervaring met integrale projectbeheersing, geïntegreerde contracten, aanbestedingen en PPS verbanden bij grote infrastructurele projecten.. Deze ervaring heeft hij opgedaan bij de Rijksoverheid, provincies, gemeenten en waterschappen.

Op dit moment werkt hij als Manager projectbeheersing aan de ombouw van de N34 in opdracht van de provincie Overijssel en vervult hij daarnaast een coördinerende rol binnen het wegenprogramma SAA (Schiphol-Amsterdam-Almere) op de terreinen risicomanagement en scopemanagement.

Joey is analytisch en communicatief sterk en combineert dat met een pro-actieve, oplossingsgerichte houding. Hij houdt overzicht, weet op welke prioriteiten hij moet sturen en is een betrouwbare, professionele partner die open en eerlijk communiceert. Hij kan zich snel een proces of project eigen maken en daarin waar nodig een verbeterslag maken of structuur aanbrengen.

Jelle de Bondt
Planningsmanagement

Jelle de Bondt (1978) is een zeer gedreven medewerker die altijd open staat voor uitdagingen in zijn werk. Hij neemt zijn werk zeer serieus en is erg bereidwillig te werken en te leren. De laatste jaren is Jelle goed bekend geraakt met de wegen die nodig zijn voor vergunningen in de breedste zin van het woord binnen de aannemerij binnen de EMVI contracten. Op deze manier is hij meer en meer actief geraakt tijdens de uitvoeringsfases van grote wegenbouwprojecten. Hierin neemt hij zijn kennis van de engineering mee, wat hem goed van pas komt in de uitvoering. Jelle heeft ervaring met omgevingsprocessen in RWS Onderhoudsprojecten (Wegen Zeeland Sluizen Terneuzen) (herasfaltering A20 Terbregseplein- Kleinpolderplein) en andere overheden (bij Provincie N207). Eigenschappen die Jelle kenmerken zijn: praktisch ingesteld, goede werkhouding, pro-actief en vooruitdenkend, organisatorisch een echte regelaar.

Kai Bosma
Financiën, inkoopvoorbereiding, capaciteitsmanagement

Kai Bosma (1966) is een zeer ervaren expert op het gebied van inkoopvoorbereiding en financiën. Hij kent de ICT tools die bij deze vakgebieden van belang zijn. Kai werkt al geruime tijd binnen de projectbeheersing van wegenprogramma SAA (Schiphol-Amsterdam-Almere) voor Rijkswaterstaat

Kai is door zijn persoonlijkheid en ervaring snel in staat zijn plaats binnen een team te verwerven.
Hij staat voor een pragmatische aanpak en beweegt zich flexibel op diverse niveaus binnen een organisatie. Hij is enthousiast en gedreven en werkt zelfstandig en efficiënt. Kai is stressbestendig , communicatief sterk en klantgericht. Hij kan goed plannen en organiseren, heeft oog voor de omgeving en denkt in oplossingen.

Jitse Buwalda
Scope- en baselinemanagement, capaciteitsplanning

Jitse Buwalda (1969) werkte na zijn studies Commerciële Economie (HEAO) en Cultuur, Organisatie & Management (VU) bij diverse werkgevers. Hij beschikt over ruime kennis en ervaring op het gebied van (logistiek) management, administratieve processen en (beheer van) informatiesystemen.
Op dit moment is Jitse actief binnen de Projectbeheersing van SAA, het wegenprogramma van RWS en de Rotterdamse projecten Blankenburgverbinding-A24 en A16 als Scope- en baselinemanager en capaciteitsplanner bij SAA en de twee Rotterdamse projecten ingezet.
Jitse is erop gericht om bedrijfsprocessen zo eenvoudig mogelijk te houden waarbij hij een klantgerichte benadering altijd voorop stelt. Hij staat voor een pragmatische aanpak en beweegt zich flexibel op diverse niveaus binnen een organisatie. Door het maken van een scherpe analyse zorgt hij voor een efficiënte en werkbare oplossing voor diverse vraagstukken.

Erik Doek
Integrale projectbeheersing, financieel management

Erik Doek (1968) heeft de financiële opleiding Staatspraktijkexamen
voor de Bedrijfsadministratie gevolgd (SPD1 en SPD2), alsmede een 2-jarige
controllers opleiding Hoger Financieel Management (HOFAM) aan het NIVE.

Erik heeft veel ervaring in diverse financiële en control functies, als specialist en manager. De laatste jaren heeft hij zich vooral gespecialiseerd in de financiële projectbeheersing bij Rijkswaterstaat. Hij was en is actief in verschillende RWS projecten: Combiplan Nijverdal, Programma Onderhoud Bruggen, A1 Apeldoorn Azelo, A1 Apeldoorn Beekbergen, N18, N35 Nijverdal Wierden en Twentekanaal.

Erik is een echte team player, integer en blijft dicht bij zichzelf om van daaruit het meest optimale resultaat na te streven voor de organisatie. Hij heeft daarbij een positief kritische houding richting collega’s en leidinggevenden. Vanwege zijn brede kennis op zowel financieel als administratie in algemene zin is Erik breed inzetbaar in de organisatie.

Astrid Gosselink
Financieel adviseur

Astrid Gosselink (1965) studeerde bedrijfseconomie aan de Avans Hogeschool en heeft een post HBO opleiding projectmanagement met succes afgerond. Ze heeft ruime financiële ervaring binnen internationale high-tech productiebedrijven en projectorganisaties en is zeer geroutineerd met het ERP pakket SAP.
Als adviseur bij Palladio is Astrid werkzaam voor Rijkswaterstaat Zuid-Nederland in de rol van Financieel Adviseur bij het cluster ‘ZN A Vaarwegen’.
Astrid heeft een sterke drive om zaken geregeld te krijgen en is een loyale teamplayer. Haar werkstijl kenmerkt zich het beste als betrokken, hulpvaardig en nauwgezet. Daarbij zoekt ze voortdurend verbinding met haar collega’s door kennis te delen en haar oprechte interesse te tonen.

Marianne de Grauw
Office manager

Marianne de Grauw (1958) is als office manager werkzaam bij de Palladio groep. Zij is haar loopbaan begonnen als assistent-accountant en heeft daarna in diverse branches financiële functies vervuld.

Jan van Hierden
Financieel adviseur

Jan heeft reeds meer dan 20 jaar ervaring als zelfstandig adviseur op het gebied van financiën. Na vele jaren werkzaam te zijn geweest in het bedrijfsleven is de laatste jaren de nadruk komen te liggen op overheidsorganisaties.
Met zijn ruime ervaring biedt hij opdrachtgevers ondersteuning om een project en/of programma in controle te houden zodat de eindresultaten op een efficiënte en kostenbesparende wijze behaald kunnen worden.
Hij heeft o.a. meegewerkt aan de herinrichting van een nieuw financieel systeem bij Gemeente Den Haag. Daarnaast verantwoordelijk geweest voor diverse projectadministraties bij grote infrastructurele projecten van de Gemeente Amsterdam. De laatste jaren is Jan vooral werkzaam voor diverse projecten en programma’s van Rijkswaterstaat als financieel adviseur waar hij (mede) zorgdraagt voor een juiste financiële weergave van de projecten/programma’s.

Myranda Hilhorst
Integrale projectbeheersing

Myranda Hilhorst (1969) heeft HTS-Bedrijfskader gestudeerd en vervolgens Post-HBO Controllersopleiding afgerond. Tevens heeft zij Prince Practitioner in 2016 succesvol afgerond alsmede Lean Green Belt in 2017.
Als projectbeheerser heeft Myranda jarenlange ervaring om projecten integraal en procesmatig te beheren. De werkwijze is gericht op het resultaat en optimale samenwerking op een gestructureerde wijze.
Naast ruime expertise als projectbeheerser brengt Myranda veel financiële ervaring mee. Deze ervaring is opgedaan bij diverse (non-)profit organisaties waarvan 10 jaar als business controller en MT-lid, en 5 jaar als projectcontroller.
Myranda is een integere en loyale teamplayer en daarnaast heeft ze de volgende competenties in huis: klantgericht, flexibel, groot verantwoordelijkheidsbesef, analytisch vermogen, proactieve houding en communicatieve vaardigheid.

Madeleine Hoekstra
Bedrijfsjurist

Madeleine Hoekstra (1988) is als bedrijfsjurist werkzaam bij Palladio groep. Zij is haar loopbaan drie jaar geleden begonnen als jurist bij een trustkantoor waar zij zowel nationale als internationale klanten bediende op gebied van het ondernemingsrecht. Tevens vervult Madeleine de functie van office manager bij Palladio groep.

Anaïk Huizing
Risicomanagement

Anaïk Huizing (1993) is afgestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hier heeft zij haar Bachelor Bedrijfskunde en Master Marketing behaald. Anaïk is sinds 2017 werkzaam bij Palladio groep en is actief als adviseur risicomanagement binnen het programma Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA) van Rijkswaterstaat. Anaïk is enthousiast, zeer zorgvuldig in haar werk en zorgt ook voor gezelligheid binnen het team.

Jur Jansen
Risicomanagement, financieel management

Jur Jansen (1987) is na afronding van zijn studie Bedrijfseconomie in 2012 bij Rijkswaterstaat begonnen als adviseur projectbeheersing in grote infraprojecten.

Sinds 2013 is hij werkzaam als adviseur projectbeheersing bij de verschillende projecten van Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA) en heeft zich gespecialiseerd in de vakgebieden Risicomanagement en Financieel management. Naast deze vakgebieden heeft hij ervaring als SCB-toetscoördinator en toetser.

Jur is sterk in het scherp analyseren van vraagstukken en het leveren van praktische en eenvoudige oplossingen. Hij brengt overzicht en structuur aan om daarmee inzicht te verschaffen. Zijn handelen is gericht op het efficiënt en effectief bereiken van resultaten. Zijn drive en passie zijn om concrete meerwaarde en resultaten te bereiken vanuit goede samenwerking en het constant zoeken naar mogelijkheden om te optimaliseren en te stroomlijnen. Zijn persoonlijkheid laat zich omschrijven als kalm, serieus, professioneel, persoonlijk en betrokken.

Erwin Janssen
Financieel management

Erwin Janssen (1969) is een doortastende professional voor het structureel verbeteren van de bedrijfsvoering teneinde een bijdrage te leveren aan het realiseren van de organisatiedoelstellingen. Met 20 jaar ervaring in verschillende control functies is hij een stevige gesprekspartner die goed kan omgaan met verschillende belangentegenstellingen. Verder is Erwin breed financieel onderlegd en is hij sterk in de (her)inrichting van bedrijfsprocessen en people management zodat veranderingen daadwerkelijk gerealiseerd worden. Met jarenlange ervaring bij het Havenbedrijf Rotterdam N.V. is het werken op de scheidslijn publiek – privaat geen onbekend terrein voor Erwin.

Paul de Jong
Financieel management, inkoopmanagement, scopemanagement

Paul de Jong (1984) heeft Commerciële Economie en Marketing Management gestudeerd en werkt al bijna 10 jaar in verschillende projecten van RWS in diverse rollen en functies.

Paul heeft een ruime ervaring met projectbeheersing en contractmanagement bij diverse projecten (tijdens zowel planstudie- als realisatiefase) waaronder de aanleg van het Máximakanaal bij ’s-Hertogenbosch, de verbreding van het Wilhelminakanaal in Tilburg en de verbreding van de A27 tussen Houten en Hooipolder. Als adviseur bij Palladio is Paul werkzaam voor Rijkswaterstaat Zuid-Nederland in de rol van Financieel Adviseur bij het cluster ‘ZN A Wegen’ en als Manager Projectbeheersing bij het project ‘Spitsmijden A2 Nederweert > Eindhoven’.

Paul is sterk in het coördineren van processen en mensen. Hij is analytisch en gericht op het behalen van resultaten en het toevoegen van kwaliteit. Hij is mensgericht, sterk in samenwerken en ontzorgt graag zijn collega’s. Paul is verder enthousiast, creatief en gedreven.

André Kaneman
Bedrijfsvoering

Andre Kaneman (1954) behaalde het Staatspraktijkdiploma voor Bedrijfsadministratie en de opleiding Hoger Financieel Bestuursambtenaar en studeerde af als Master of Public Administration.

Andre heeft een zeer ruime ervaring met alle aspecten van bedrijfsvoering en projectbeheersing binnen het publieke domein. Hij is als (interim)directeur, senior consultant en coach actief (geweest) bij verschillende grote en complexe programma’s en projecten zoals Maaswerken, de Landelijk Tunnel Regisseur, de Regionale Diensten Noord Nederland en Limburg en het HWBP. De afgelopen jaren was Andre als project manager ”uitbesteding projectbeheersingsproducten” verantwoordelijk voor het juist, tijdig en volledig leveren van de gecontracteerde producten bij het programma Schiphol Amsterdam Almere (SAA).

Andre zoekt verbinding met anderen en staat open voor een ieders inbreng. Hij gaat voor een gedragen gezamenlijke aanpak, maar niet ten koste van het resultaat. Hij zet zaken in een breder perspectief met oog voor de lange termijn. Andre is analytisch, komt snel tot de kern, denkt in oplossingen en is evenwichtig en stressbestendig. Hij weet mensen te inspireren en voor zijn ideeën te winnen. Hij heeft oog voor verschillende belangen en is organisatie- en bestuurlijke sensitief.

Luc Keller
Projectbeheersing, risicomanagement, scopemanagement

Luc Keller (1989) heeft in 2015 zijn masterdiploma behaald in de Sociale Geografie aan de Universiteit van Amsterdam. Hij heeft tijdens zijn studie internationale uitwisselingen gedaan in Italië, Mexico en China. Na zijn studie heeft hij een tijd in de sales gewerkt in Brazilië.
Hij werkt sinds 2016 bij Palladio groep als adviseur in de projectbeheersing binnen het programma SAA (Schiphol-Amsterdam-Almere). Luc houdt zich vooral bezig met risicomanagement en scopemanagement. Zijn drive en passie zijn om concrete resultaten en meerwaarde te bereiken vanuit een goede samenwerking. Luc Keller is een betrokken teamspeler en een goede verbinder.

Jeroen Kip
Projectbeheersing, bedrijfsvoering

Jeroen Kip (1967) studeerde Technische Bedrijfskunde aan de Universiteit Twente. Als manager en consultant heeft Jeroen uitgebreide ervaring met de bedrijfsvoering van organisaties en beheersing van projecten en programma’s.

Als senior adviseur bij Palladio heeft Jeroen ruim drie jaar gewerkt als manager programmabeheersing voor het Hoogwaterbeschermingsprogramma, waarbij hij verantwoordelijk was voor de bedrijfsvoering en beheersing van zowel HWBP-2 als HWBP. Ook heeft Jeroen gewerkt als manager projectbeheersing en adviseur bij grote projecten als Cortenoever-Voorsterklei, Ruimte voor de Waal en Eemdijken en heeft hij onderzoek gedaan naar projectmanagement en projectbeheersing bij provincies en voor grote projecten.

Jeroen is ambitieus, gedreven en in staat snel een situatie te doorgronden. Hij begrijpt de context, ontwikkelt zijn eigen visie en heeft een sterke focus op het resultaat. Zijn kracht ligt in het efficiënt organiseren van processen en het op een hoger niveau brengen van de organisatie. Door zijn brede ervaring heeft Jeroen gevoel voor menselijke verhoudingen en weet deze te benutten.

Bryan van de Kolk
Scopemanagement, inkoopondersteuning

Bryan van de Kolk (1989) heeft Planologie gestudeerd. Hij heeft affiniteit en ervaring met ontwikkelingen in de fysieke ruimte. Bryan was o.a. betrokken bij het project Stroomlijn, onderdeel van het programma Ruimte voor de Rivier.

Als adviseur bij Palladio is Bryan actief binnen het programma Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA) van Rijkswaterstaat als Inkoopondersteuner en scopemanager binnen het projectteam A6 Almere.

Bryan is hij breed georiënteerd met een sociaalzakelijke en flexibele instelling. Hij gaat doelmatig en resultaatgericht te werk en stelt zich integer en dienstbaar op.

Albert Kraak
Strategie en Bedrijfsvoering

Albert Kraak (1964) is bestuurskundige en strategieconsultant. Albert is algemeen directeur van de Palladio groep. Naast de werkzaamheden die dit met zich meebrengt doet Albert ook opdrachten.

Mariëlle Kraak
Kantoordirecteur en founding mother

In 1997 startte zij Palladio dat zich in eerste instantie vooral richtte op de besturing van de facilitaire zaken binnen de bedrijfsvoering. Vanuit een achtergrond in Facility Management (bachelor) en een master in Bestuurskunde (Beleid, Communicatie en Organisatie aan de Vrije Universiteit), heeft Mariëlle vele opdrachten uitgevoerd op het gebied van verandermanagement, competentieontwikkeling en mediation. Mariëlle is eindverantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van Palladio.

Billy Joe van Kleef
Financieel management, planningsmanagement, scopemanagement

Billy Joe van Kleef (1988) heeft fiscaal recht en economie gestudeerd. Sinds 2015 is Billy als adviseur bij Palladio groep werkzaam in de projectbeheersing van o.a. het programma Schiphol Amsterdam Almere (SAA) van Rijkswaterstaat. Hij is actief op de werkvelden financieel-, plannings- en scopemanagement.
Tijdens zijn studie heeft Billy een professionele houding ontwikkeld van waaruit hij adviserend en dienend optreedt. Integer omgaan met vertrouwelijke informatie, het stroomlijnen van processen met belanghebbenden en zoeken naar win-win situaties kenmerken hem. Met een sociale, proactieve houding vergaart hij kennis en past deze kennis toe binnen verschillende facetten van projectbeheersing. In de uitvoering van zijn werkzaamheden is hij gericht op efficiëntie en kwaliteit. Billy’s persoonlijkheid kan worden omschreven als analytisch, daadkrachtig en gedreven. Hij krijgt energie van creatief denken, vooruitgang boeken en het opbouwen van sociale verbanden.

Martin Klijn
Planningsmanagement, risicomanagement en auditing

Martin Klijn (1972) heeft na zijn studie Logistiek en Economie, de Bestuursacademie gedaan. Vervolgens is hij adviseur planning geworden voor projecten binnen de ruimtelijke ordening. Daar heeft hij ervaring opgedaan met een breed scala aan projecten in gebiedsontwikkeling en infrastructuur.

Martin heeft ruime ervaring op het terrein van planningsmanagement, risicomanagement en auditing. Door zijn jarenlange ervaring in projecten is hij in staat om integraal naar de beheersing van projecten te kijken. Hij werkte in verschillende rollen bij gemeentes, provincies, Rijkswaterstaat en Prorail.
Als adviseur bij Palladio is hij o.a. actief op het terrein van planningsmanagement bij het programma SAA en InnovA58 voor Rijkswaterstaat en de N34 provincie Overijssel.

Martin is een betrokken en integere professional die in staat is op een hoog abstractieniveau te denken en dit naar pragmatische en uitvoerbare oplossingen te vertalen. Hij ziet het als een uitdaging om projecten soepel, voorspelbaar en beheerst te laten verlopen. Hiervoor zoekt hij de samenwerking met het team om te komen tot het beste projectresultaat.

Eric Laken
Bedrijfsvoering en informatievoorziening

Eric Laken is werkzaam op bedrijfsvoerings- en besturingsvraagstukken, organisatiedoorlichting en –inrichting. Hij studeerde bedrijfskundige economie en heeft een ruime ervaring als management consultant en projectmanager op verschillende beleidsvelden in de publieke sector. Zijn werkervaring ligt op het (her)inrichten van de bedrijfsvoering en informatievoorziening en het begeleiden van verander- en groepsprocessen.
Hij werkt zich snel in op een onderwerp en kan snel tot de kern van de zaak komen.

Jan de Later
Contractmanagement

Jan is vertrouwd met het werken aan infrastructurele projecten in de rol van contractmanager, vanaf de fase waarin de contracteringsstrategie wordt bepaald tot en met de uitvoeringsfase. Ruime ervaring met UAV-gc contracten en alles wat daarbij komt kijken, waaronder systems engineering (SE) en systeemgerichte contractbeheersing (SCB). Jan is een authentieke, daadkrachtige manager, die zich prima kan profileren en communiceren met personen van verschillend niveau. Hij heeft reeds meerdere jaren ervaring met de organisatie van provincie Noord-Holland en weet zijn weg daar uitstekend te vinden.
Jan is een gedreven persoon, die er plezier in heeft zich steeds te blijven ontwikkelen, door zich nieuwe werkwijzen eigen te maken en de hiervoor benodigde kennis op te doen. Hij werkt bij voorkeur in een dynamische omgeving met enthousiaste en professionele collega’s om gezamenlijk tot een (project)resultaat te komen.
Jan heeft vanaf 2008 ervaring als contractmanager en ervaring met het opstellen van contracten, het opstellen van aanbestedingstukken en het begeleiden van het aanbestedingsproces. Ook heeft hij ervaring met het IPM-model en alle relevante regelgeving op het gebied van aanbestedingen en systeemgerichte contractbeheersing.

Hung Lu
Projectbeheersing, planning en control

Hung Lu heeft ervaring opgedaan als projectcontroller voor infrastructurele werken bij onder meer ProRail en het Havenbedrijf Rotterdam. Enkele van deze projecten zijn de Betuweroute, de planstudieprojecten Verbinding Rotterdam-Antwerpen, IJzeren Rijn, de beter benuttingmaatregelen Traject Oost (langs verbinding Utrecht-Arnhem) en het project Aanleg Maasvlakte 2.

Amy Lumley
Inkoopmanagement, contractmanagement, financiën

Amy Lumly (1979) heeft haar HTS studie Technische Bedrijfskunde in 2002 afgerond. Hiermee heeft zij een sterke basis gelegd voor integraal denken en procesmatig werken. Zij heeft ruime ervaring op de kennisgebieden inkoop- en contractmanagement en financiën. Naast internationale ervaring, heeft Amy in meerdere projecten binnen Rijkswaterstaat een rol in projectbeheersing vervuld.

Als adviseur bij Palladio groep is zij werkzaam in het Programma Schiphol Amsterdam Almere van Rijkswaterstaat als coördinator Inhuur en Secundaire Inkoopondersteuning. Het gaat hierbij om alle OG-inkopen die niet in de DBFM contracten zitten.

Amy is gedreven en resultaatgericht waarbij zij altijd zoekt naar kwaliteit voor de opdrachtgever. Zij is gericht op samenwerking, is communicatief sterk, betrouwbaar en weet te verbinden en enthousiasmeren.

Thomas Meijer
Strategie en governance

Thomas Meijer (1973) is directeur bij Palladio groep en voert strategische advies en interim-opdrachten uit.
Thomas heeft een grote ervaring op het gebied van financiën en bedrijfsvoering in de (semi-)publieke sector en op het snijvlak tussen publieke en private partijen. Hij was onder andere werkzaam bij het ministerie van Financiën en als directeur bij de Algemene Rekenkamer en een aantal zorginstellingen. Zijn kracht ligt in het maken van de verbinding tussen financiën en bedrijfsvoering en het realiseren van de strategische organisatiedoelstellingen. Thomas’ werkwijze is sterk gericht op resultaat.

Inge Oppatja
Personeel & Organisatie

Inge Oppatja heeft jarenlange werkervaring met alle aspecten van P&O, organisatie-inrichting en organisatieontwikkeling. Binnen dit brede werkveld heeft zij verschillende rollen vervuld: van eindverantwoordelijk directeur P&O bij een rijksoverheidsdienst, tot consultant, expert en proces- en programmamanager vanuit een externe rol. De laatste jaren heeft zij veel opdrachten gedaan op het gebied van het professionaliseren van P&O- afdelingen en het verbeteren van de kwaliteit en efficiency van overheidsorganisaties.

Harmen Pelgrum
Projectbeheersing, planning

Harmen Pelgrum studeerde Ruimtelijke Ordening en Planologie (hbo) waarna hij de master vastgoedkunde master Bestuurskunde succesvol afrondde.
Harmen werkt als breed opgeleid adviseur bij verschillende overheden en particuliere partijen waar hij onder andere heeft geadviseerd in vraagstukken rond om het in controle krijgen van de projectorganisatie bij gemeente en woningcorporaties. Daarnaast is hij als planner betrokken bij woningbouwontwikkelingen, herstructureringsvraagstukken, beleidsvorming en beleidsevaluatie. Momenteel is hij ingezet bij RWS op het programma Schiphol Amsterdam Almere en het programma Implementatie van de Omgevingswet

Edwin Pijpe
Register Controller en Certified Fraud Examiner

Edwin Pijpe is Register Controller en Certified Fraud Examiner. Hij heeft ruim 25 jaar ervaring op het gebied van: Risico Management, Auditing, Finance & Control, Fraudepreventie & Opsporing en diverse bedrijfsapplicaties en oplossingen (Office 365 en VBA). Daarnaast verzorgt hij Excel-trainingen.

Momenteel werk hij als Contract Controller bij Tata Steel en als Contract Manager bij Het Waterschapshuis. Daarvóór heeft hij ruim 14 jaar bij Shell op diverse locaties gewerkt als Project Controller, Risk & Assurance Manager en Audit lead. Daarbij heeft hij zich niet alleen beperkt tot Finance, maar heeft hij zich ook bezig gehouden met HSSE (Health Safety, Security & Environment) zoals het inrichten van Management Systemen en plannen en uitvoeren van on-site Audits. Vóór de periode bij Shell heeft hij ook gewerkt bij diverse bedrijven zoals Rijkswaterstaat (Project Controller HSL Zuid), Inspectie Infrastructuur & Milieu, British Petrol en Shell Chemicals.

Theo Podt
Projectbeheersing

Theo (1956) is senioradviseur/manager projectbeheersing. Hij heeft zijn sporen verdiend in controllers- en projectbeheersingsrollen bij lijnorganisaties, projecten en programma’s. Al bijna 25 jaar werkt hij in de wereld van de infrastructuur, eerst aan de marktzijde en sinds 1999 vooral voor de overheid. Theo is ervaren, deskundig, vriendelijk doch beslist en heeft veel aandacht voor de menselijke aspecten. Hij is sterk in structureren en gedreven om resultaten neer te zetten. Hij geeft professionals ruimte en organiseert dat op tijd het juiste geleverd wordt. Graag stroopt hij zelf de mouwen op om te helpen de klus te klaren. Zijn motto is het ‘hanteerbaar, voorspelbaar en uitlegbaar’ maken en houden van de projecten waar hij bij betrokken is.

Theo heeft waardevolle ervaring opgedaan in complexe omgevingen zoals bij HSL Zuid, ProRail, Hoogwaterbeschermingsprogramma, A16 Rotterdam en Noord-Zuidlijn. Daarnaast verzorgt hij trainingen op het vakgebied en hij coacht individuele projectbeheersers op het raakvlak van persoonlijke en professionele ontwikkeling. Theo wordt ook vaak gevraagd te adviseren over de opzet/aanpak van projecten en om reviews uit te voeren. Met zijn ervaring, uitstraling en energieke wijze van werken, geniet hij groot vertrouwen bij zijn opdrachtgevers.

Rolf Pot
Contractmanagement

Rolf Pot (1966) heeft opleidingen gevolgd op gebied van Inkoop, Europees Aanbestedingsrecht, Management en Bedrijfskunde. Rolf is als docent verbonden geweest aan de Haagse Hogeschool op gebied van organisatiekunde.

Rolf is bekend met vrijwel alle aanbesteding – en contractvormen. In het project Ruimte voor Waal (onderdeel van het programma Ruimte voor de Rivier van RWS) was hij als contractmanager actief in de planstudie, realisatie en overdracht van beheer en onderhoud. Bij het Waterschap HDSR heeft hij op innovatieve wijze, een contract opgesteld en geleid, waarbij 55 km dijk getoetst is aan een veiligheidsnorm die nog in ontwikkeling was.

Rolf heeft een sterk ontwikkeld analytisch vermogen. Hij doorgrondt vraagstukken snel en komt met praktische, werkbare oplossingen. Rolf is goed in het structuren, organiseren en planmatig werken en handelen. Transparantie, duidelijkheid, voorspelbaarheid en overzicht staan centraal. Zijn persoonlijkheid kenmerkt- zich door loyaliteit naar de opdrachtgever en het overeengekomen resultaat.

Merle Prast
Planning, projectbeheersing

Merle Prast (1991) behaalde masters Europees Beleid & Public Administration.
Gedurende haar studie was zij in actief in een commissie van de Universiteit van Amsterdam.
Sinds 1 maart 2017 is zij werkzaam bij Palladio. Merle werkt als adviseur projectbeheersing bij Rijkswaterstaat. Ze is momenteel werkzaam als planner bij de infraprojecten ViA15, N35 en Twentekanalen. Het is haar ambitie om zich te verdiepen in de beheersing en besturing van programma’s, projecten en organisaties.
Merle kenmerkt zichzelf door betrokkenheid en een sterk verantwoordelijkheidsgevoel. Ze werkt gestructureerd en behoud hierdoor het overzicht. Verder is Merle zeer geïnteresseerd in de publieke sector en het is haar ambitie om zich te verdiepen in de beheersing en besturing van programma’s, projecten en organisaties.

Vincent Sabee
Senior onderzoeker en organisatieadviseur

Vincent Sabee is een ervaren en gedreven onderzoeker en adviseur met een sterk ontwikkeld gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen. Zijn inhoudelijke expertise concentreert zich rond governancevraagstukken, onderzoek & audits en inkoop & aanbesteden. 
Vincent studeerde juridische-politieke wetenschappen aan de Universiteit Leiden en werkte onder meer als projectleider bij de Algemene Rekenkamer en als principal consultant bij Ordina Consulting Public. Voor zijn komst naar Palladio was hij als zelfstandig (geassocieerd) adviseur op het terrein van gemeentelijke samenwerking actief.

Kees Schilder
Projectbeheersing, risicomanagement

Ervaring in advisering van diversen managementlagen zoals programmadirecteur, programmamanager, manager programmabeheersing, projectmanagers en managers projectbeheersing. Ervaring als lid van MT. Ervaring in het gehele proces van het opzetten, coördineren en het implementeren van een besturings- en beheersingsfilosofie, en bijbehorende kaders en procedures.

Gijs Schoneveld
Organisatieadviseur, coach, trainer

Gijs is een ervaren organisatieadviseur, coach en trainer. In 1994 is hij afgestudeerd aan de toneelacademie Maastricht. Na een aantal jaren ervaring te hebben opgedaan binnen het theaterbestel besloot hij zich verder te ontwikkelen richting personeels- en organisatieontwikkeling. Vanaf 1998 is hij als freelancer voor diverse organisatieadviesbureaus gaan werken als rollenspelacteur, assessor en trainer.

Steef Severijn
Kwaliteitsmanagement

Steef Severijn zoekt als interimmanager en organisatieadviseur de verbinding tussen mens en organisatiedoelstellingen. Steef heeft veel ervaring in strategische vraagstukken, waarbij niet alleen het totstandkomingsproces van missie, visie en strategie wordt begeleid, maar ook de vertaling hiervan naar concrete businessplannen.

Cel Severijn
Integrale projectbeheersing

Cel Severijn (1957) vervulde diverse onderzoek-, beleid- en (interim)managementfuncties binnen de overheid en de non-profit sector. Het (terug)vertalen van resultaten uit processen en projecten naar stuur- en verantwoordingsinformatie is een van zijn specialiteiten.

Als senior adviseur bij Palladio ontwikkelde Cel unieke projectbeheersingsdashboards voor grote projecten waarmee de ontwikkelingen van scope, financiën, planning en risico’s in onderlinge samenhang in beeld worden gebracht. Periodieke rapportages krijgen daarmee meer dynamiek, diepgang en betekenis.

Cel zoekt steeds naar mogelijkheden om een optimale balans te realiseren tussen de mens in de organisatie en de realisatie van organisatiedoelstellingen. Permanent leren en verbeteren is daarbij de uitgangspunten. Cel is een doorzetter; resultaatgericht, creatief en nauwkeurig. Zijn persoonlijkheid laat zich omschrijven als empathisch en gericht op ontwikkelen en samenwerken.

Michel Stoelinga
Contractmanagement
Ellen Swart
Risicomanagement

Ellen Swart (1986) heeft een Bachelor Literatuurwetenschap en Master Book and Digital Media Studies afgerond. Na haar studie is Ellen bij diverse projecten van Rijkswaterstaat als informatiemanager werkzaam geweest.

Als adviseur bij Palladio groep is zij werkzaam als risicomanager bij verschillende projecten van Rijkswaterstaat; de A1 Apeldoorn-Azelo en A1 Apeldoorn Zuid-Beekbergen, de N35 Zwolle-Wythmen en N35 Nijverdal-Wierden, Twentekanalen 2e fase en de ViA15.

Ellen heeft een sterk analytisch inzicht waardoor zij snel de rode lijn ziet in grote hoeveelheden informatie en deze weet te ontleden in logische oorzaken en gevolgen. Ze gaat daarbij nauwkeurig en resultaatgericht te werk. Zij is zeer betrokken bij haar opdrachten en draagt bij aan een positieve en goede samenwerking. Ellen streeft er steeds naar om samen met haar collega’s het best mogelijke resultaat neer te zetten.

Toine Tillemans
Financieel management en Projectbeheersing

Toine werkt als interim controller en projectcontroller voor organisaties in de publieke sector. Voorbeelden van zijn ervaringen organisaties zijn de Politie en Landmacht en het project Ruimte voor de Rivier.
Toine werkte van 2004 tot 2008 bji de Politie Hollands Midden, onder andere als chef afdeling control.

Brigitta Tjin Liep Shie
Projectbeheersing en bedrijfsvoering

Brigitta Tjin Liep Shie (1972) is als technisch bestuurskundige afgestudeerd aan de Universiteit Twente en heeft meer dan 20 jaar ervaring met infrastructurele projecten en met implementaties van bedrijfsvoering systemen (o.a. SAP) bij de rijksoverheid. Complexe (multi)financieringsstructuren vertalen naar eenvoudige modellen voor managers en andere stakeholders is een van haar specialismen.
Brigitta is onder andere manager projectbeheersing geweest van het landelijk project Gevelisolatie en het Meerjaren Programma Geluid bij Rijkswaterstaat. Brigitta beheerst alle facetten van integrale projectbeheersing. Momenteel is zij actief als manager projectbeheersing bij Prorail.
Brigitta is een resultaatgerichte en doortastende manager projectbeheersing. Brigitta maakt graag dingen helemaal af en zorgt dat de afgesproken resultaten ook daadwerkelijk in de praktijk worden bereikt. Zij organiseert de verbinding en afstemming tussen de verschillende disciplines en neemt waar nodig de beslissingen. Ze is door haar positief kritische en doortastende instelling in staat projectteamleden en andere stakeholders goed mee te nemen in de voor hun relevante aspecten van de projectbeheersing.

Patricia Tjong Tjin Joe
Integrale projectbeheersing, financiën, control & audit

Patricia Tjong Tjin Joe (1973) is Register Accountant en in het verleden actief geweest als openbaar accountant bij vele organisaties zoals de (semi) overheidssector en winstgevende ondernemingen. Patricia beheerst alle aspecten op het gebied van projectbeheersing, financiën en control & audit. Ook op het gebied van integrale projectbeheersing heeft zij veel ervaring. Als senior adviseur Financiën en plv. projectleider bij het Programma Schiphol- Amsterdam-Almere (SAA) was zij o.a. actief in het verder optimaliseren van het financieel proces.

Momenteel is Patricia werkzaam als projectleider integrale projectbeheersing bij grote infrastructurele projecten zoals A24 Blankenburgverbinding, A16 Rotterdam en A9 Omlegging Badhoevedorp.

Patricia is door haar persoonlijkheid en inhoudelijke kennis resultaatgericht en teamgericht. Andere kernkwaliteiten die vaak aan haar worden toegekend, zijn: analytisch vermogen; zeer verantwoordelijk en gecommitteerd; stressbestendig, onder hoge druk blijven presteren; overtuigingskracht.

Jan Treep
Risicomanagement en financieel management

Jan Treep (1994) heeft zijn bachelor sociale geografie en planologie behaald. Daarna heeft hij zijn master Bestuurskunde gedaan. Beide studies volgde hij aan de Universiteit Utrecht. Jan is sinds 2017 werkzaam bij Palladio en richt zich op risicomanagement en financieel management. Hij is gestart binnen de projecten van Rijkswaterstaat Zuid-Nederland bij het cluster ‘ZN A Wegen’. Jan neemt een proactieve en sociale houding aan waardoor hij snel contact maakt met mensen. Verder denkt hij in oplossingen en kent hij een optimistisch karakter.

Jacco Uijlenhoet
Planningsmanagement en risicomanagement

Jacco heeft een voorliefde voor het structureren van (bedrijfs)processen alsmede het ontrafelen en voor een breed publiek presentabel maken van ogenschijnlijk complexe plannings- en faseringsvraagstukken. Het in kaart brengen en kwantificeren van risico’s is hierbij van belang zodat de mogelijke invloed van deze risico’s op de planning en het budget gepresenteerd kunnen worden. In het verlengde daarvan brengt Jacco het belang voor projectorganisaties om deze risico’s te beheersen onder de aandacht. Hij is inmiddels ruim 20 jaar actief als integraal projectbeheerser, met een focus op plannings- en risicomanagement, maar ook kostenbeheersing en kwaliteitsmanagement zijn terreinen waar Jacco zich graag op begeeft.
Na het behalen van zijn MTS Elektrotechniek is Jacco begonnen als werkvoorbereider bij een toonaangevend Elektrotechnisch bedrijf in Rotterdam en heeft aan de HR&O Rotterdam (HTS) een avondstudie Elektrotechniek gedaan. In deze periode is de fascinatie voor projectmanagement en met name de projectbeheersing ontstaan.
Jacco wil graag onderdeel zijn van een team en gebruik maken van de gezamenlijke denkkracht (samen werken). Verder wil hij graag zaken vereenvoudigen / uitkleden en tot de essentie brengen (eenvoud) en creatief zijn in het bedenken van een passende en gedragen oplossing.

Marcel Verbrugge
Integrale projectbeheersing, kwaliteitsmanagement

Marcel Verbrugge (1964) heeft HTS Electrotechniek afgerond en volgde daarna de post HBO Bedrijfskunde.

Marcel heeft een brede ervaring als manager projectbeheersing van grote programma’s en projecten zoals SAA, Ruimte voor de Rivier, HWBP, Betuweroute, HSL-Zuid en Maaswerken. Daarnaast heeft hij ervaring met systeemgerichte contractbeheersing (SCB) bij geïntegreerde contracten. Hij heeft aantoonbare resultaten behaald bij het ontwikkelen en opzetten van instrumentarium en werkwijzen voor de projectbeheersing. Als kwaliteitsmanager heeft hij ervaring in het opzetten van project-kwaliteitssystemen en het optimaliseren en vereenvoudigen van processen.

Marcel is een resultaatgerichte en gedreven pragmatisch ingestelde adviseur. Met een positief kritische instelling en een gedegen aanpak geeft hij zijn werk structuur. Hij heeft het vermogen om complexe vraagstukken tot de kern terug te brengen en dit in begrijpelijke taal aan anderen over te brengen. Hij is gericht op verbetering van processen en praktische werkwijzen om doelen en resultaten te behalen.

Maurice Vermijs
Financieel Management en Planning

Maurice Vermijs is interim manager en bedrijfskundig adviseur. Maurice zijn roots liggen binnen de bankwereld. Zijn expertise reikt van Automatisering tot aan Financiën, Planning & Control.
Hij heeft meer dan 15 jaren internationale werkervaring binnen de bancaire sector met als deelgebieden Accountancy, Financiën, Business Ontwikkeling & Reorganisatie en Automatisering.